dilluns, 24 de gener del 2011

Algú hi posarà remei?

Això de la FEEC, va de mal en pitjor, les entitats són enredades, els bons professionals acomiadats, el guanyat durant anys perdut en 4 dies, etc, etc.

Mentre hi hagi descontrol, mentre la FEEC no estigui controlada per les entitats i 4 galifardeus tinguin carta blanca per fer i desfer com els hi doni la gana, la FEEC, no aixecarà cap i no només això, si no que es convertirà en una caricatura del que realment pot arribar ser .

Ara toca desfer-se del patrimoni, els refugis a “pari panteres” comencen pel de Certascan i qui sap quin serà el següent. Això em recorda les paraules que van sortir de la boca d’un dels actuals vicepresidents de la FEEC, quan va dir “ens hem de desfer de tots els refugis i s’acabaran els problemes”. D’aquestes paraules fa un parell d’anys, ara ja s’ha donat el tret de sortida, qui ho pararà?

Us deixo la darrera carta del guarda del refugi de Certascan i l’adreça on podeu trobar tota la informació d’aquest afer: http://palestraexcursionista.wordpress.com/

Benvolguts presidents federatius.



He rebut aquest correu que us ha degut arribar a tothom.


Us adjunto un document amb el què ha passat una mica més reduit i comprensible que la versió que us han fet arribar.


Com ja havia parlat anteriorment i com ja vaig avisar a l'actual Junta directiva no volia arribar a haver de defensar tant el refugi com el meu treball de guarda públicament. Però la FEEC s'ha negat a reunir-se amb nosaltres una i una altra vegada, i crec que com podreu veure a Salvem Certascan ningú dubta de la meva profesionalitat dels últims 28 anys. Heu vist en algún foro crítiques a la gestió al refugi de Certascan? No tinc dret ni a poder parlar amb el president, ni amb l'advocat federatiu per tal d'exposar-lis com està la questió legal ? Ni jo ni l'Ajuntament de Lladorre hem tingut dret a parlar, només els propietaris de Lladorre tenen aquest dret.... Si que em va parlar en Josep Mª Peixò, per dir-me sempre que no calia parlar amb l'advocat i que això no tenia volta de fulla.


En Josep Mª Peixò, en paraules textuals del cap d'Endesa de la zona va dir: "quan els propietaris li exposàven les seves demandes les va acceptar inmediatament sense questionar res". I el mateix Peixò sempre em va dir que no hi havia cap altre possibilitat, perquè era el refugi o jo i ja havien pactat amb els propietaris trencar el contracte que el lligava a Endesa fins el 2019 per passar-los als propietaris i que aquests els donéssin l'explotació a la FEEC. Algú es pot creure a uns propietaris que per activa sempre han estat en contra dels interessos dels excursionistes? Quan el refugi es doni als propietaris de la muntanya que els lligarà per fer el que vol la FEEC i no el que amb ells els interessa?


Els dies anteriors a l'Assemblea de la FEEC en Jordi Merino em va dir que abans de tot volien parlar amb mi i amb l'Ajuntament, Endesa, el president i l'advocat, i ja que hi havia trobat una versió dialogant de la Junta vaig dir a algun president d'algun club que no treguessin el tema a l'Assemblea. I la Junta us va amagar no ja que en volien fer fòra, si no que amb això també estàven regalant el refugi de Certascan. Crec que és vergonyòs no exposar els problemes al màxim òrgan de decissió. I uns dies després de l'Assemblea la Junta em comunica que no volen parlar ni amb mi ni a l'Ajuntament. De fet li comuniquen a l'Ajuntament ja que a mi no em responen al telèfon ni els correus demanant la reunió.


Ara suposo que davant la pressió social, els presidents hauríau de fer canviar aquesta actitud federativa incomprensible.


Ara la FEEC ja està negant aquests fets, però demaneu-los les actes de Junta, perquè a part que jo també tinc alguna prova d'aquests fets, també van parlar amb el tècnic de l'Ajuntament de Lladorre i el cap de Endesa i també a la reunió de guardes els hi van exposar als guardes que no hi havia res en contra meu i que només era perquè estàven obligats pels propietaris de la muntanya de Ison i Estallo. I si no també puc afegir alguna altra cosa que ho demostra....


I és prou clar que la premsa no sempre expressa tot com succeeix i avui al diari Sege http://www.segre.com/detall-de-la-noticia/article/els-propietaris-de-la-muntanya-de-certascan-reclamen-el-refugi-a-endesa/ ja surt la notícia encuadrada principalment en el que demanen els propietaris de Lladorre i en el que ells diuen que tenen tants drets.


També a l'article expliquen: Els veïns asseguren que al contracte firmat amb la hidroelèctrica el 1912 s'especifica que la companyia podrà mantindre la titularitat de les instal·lacions mentre tinguin usos hidroelèctrics, en cas contrari, revertirà al comunal.


Jo també tinc una còpia d'aquest contracte i aquest pàrrafs que ells diuen que existeixen jo no els he trobat, però potser em cal regular la vista millor. Si algú vol us puc enviar el vídeo que el jutgat va fer en el judici on vaig aconseguir la clau de la cadena per pujar al refugi, en el que ja deien: que a Certascan no hi havia cap refugi, si no una caseta d'obres, que la pista havia estat tancada tota la vida i ningú podia pujar amb cotxe, que la FEEC s'estava enriquint per organitzar excursiones a les seves muntanyes... Sort que estàven sota jurament si no que més haguèssin dit?


En tot cas tota aquesta documentació que vaig haver d'aconseguir en el judici de la cadena l'any 2000, el vaig posar a disposició de la Junta, i per això vaig demanar la reunió amb l'advocat. Per que uns propietaris de les muntanyes que porten a judici a tothom (Ajuntament, Endesa, guarda, treballadors de la hidroelèctrica....) per què no han anat als tribunals si ho tenen tant clar? No han tingut temps des de l'any 1934 quan el va escipturar Endesa?. Es més Endesa per pressions de l'Ajuntament de Lladorre ja va afirmar com han dit al diari que el contracte amb la FEEC fins el 2019 el mantindrien tant si com no. Pressions de l'Ajuntament no de la FEEC que ja els volia regalar aquest mateix any.


No haurien de tenir més respecte al Municipi de Lladorre al que al mateix temps li està demanant permís per construir un nou refugi a les seves terres?


Com es pot anar en contra d'una escriptura de propietat de l'any 1934 del refugi de Certasacan a nom de Endesa. I es clar que poden anar a judici, però el poden guanyar?


I la veritat es que després de guanyar el judici de la cadena vaig dir a la FEEC que demanés la propietat de Certascan, no els vaig apretar prou i potser no estaríem ara en aquesta situació. Però actualment la pilota està a la FEEC i de les properes actuacions en sortirem enfonsats o amb més força. Potser heu de parlar a les reunions de vegueries, potser hauriau de convidar-me a explicar el tema amb més detall, però de moment l'única cosa que havia demanat a la FEEC es poder parlar...


Atentament.


REFUGI DE CERTASCAN
Alejandro Gamarra Paunero
Tel. 973.62.13.89 (Part), 973.62.32.30 (Refugi)
infmailto:info@certascan.com
http://www.certascan.com