divendres, 12 de març del 2010

MOUNTAIN RUNNING INTERNATIONAL CUP (GRAND PRIX OF THE NATIONS)

Ja és una realitat aquest nou circuit de curses de muntanya. Un circuit internacional diferent i amb curses que fins ara no havien estat a cap competició internacional

Aquesta copa neix a resultes d’analitzar les actuals World Series i veure que any rere any van perdent interès, tant per corredors com per organitzadors. L’elevat esforç físic i econòmic, es fa cada cop menys assequible per ambdues parts, que al cap i a la fi, són els veritables protagonistes de les curses. Per no parlar de les exigències dels directius de la ISF, que fan més que dubtar del destí dels diners que paguen els organitzadors.

La Mountain Running International Cup, a part de garantir la igualtat entre homes i dones, deixa total llibertat que els corredors escollin a quina nació, volen representar, tingui o no tinguin Estat. Això suposa que els corredors poden córrer per Catalunya, Euskadi, Escòcia, Quebec, Occitània o qualsevol altre nació, sense prohibicions federatives interessades.

S’estableixen tres classificacions: Individuals (homes i dones), per equips i per Nacions. Amb uns premis ja estan al voltat de 12 .000 €, més del que ara per ara ofereix l’ISF, més preocupada de com aconseguir recursos per la seva subsistència, que per vetllar pels interessos dels corredors.

Ara per ara es fa difícil determinar quins corredors seguiran aquesta nova Copa, però tant se val, l’important és donar aquest primer cas per finalitzar amb aquest monopoli que fins ara tenia en sr. Giacometti, Marimon i companyia.

Val a dir que el sr. Giacometti ha encaixat molt malament aquesta nova iniciativa, doncs no ha tingut cap dubte (us juro que en tinc proves) en escriure un correu als organitzadors italians, per què no s’embarquessin en aquest projecte, titllant a aquest projecte de tercera categoria i que tot era un muntatge meu. Tot dient barbaritats com que jo havia estat expulsat de la FEEC i no tenia el reconeixement de la FEDME. Quant tots sabem que jo no he estat expulsat de la FEEC i que la FEDME m’importa un “bledo” i que el seu reconeixement tant m’ha fot, doncs mai n’he format part, ni tant sols com a federat, doncs en ser federat amb la meva nació, en tinc més que suficient.

En fi, aquest projecte tira endavant i serà sens dubte és una nova forma d’entendre la competició del nostre esport.

Tota la informació a:

http://www.mountainrunninginternational.org/

http://www.facebook.com/pages/Mountain-Running-International-Cup/391835623447?v=wall&ref=nf